به گزارش میراث آریا به نقل از اداره کل روابطعمومی و اطلاع رسانی سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، زاهد شفیعی با بیان این خبر گفت: «در پیادهسازی استراتژیهای جدید بازاریابی و اقدامات موثری که سازمان برای نفوذ در بازارهای بزرگ و نوظهور گردشگری جهان اتخاذ کرده است؛ تمرکز بر بازار بزرگ چین و گرفتن سهمی بیشتر و متناسب با ظرفیتهای گردشگری کشور از این بازار شایان توجه و روبه رشد، جایگاه ویژه و ممتازی داشته و لغو روادید به دستور رئیسجمهوری محترم برای ورود بیشتر و آسانتر گردشگران چینی به کشورمان نیز بر این اساس صورت گرفته است.»
او افزود: «در این راستا اداره کل آموزش و مطالعات گردشگری معاونت گردشگری برنامهریزی و تدوین دقیق دورههای آموزشی مناسب و مفید برای فعالان بازار گردشگری چین شامل عوامل دفاتر خدمات مسافرتی، واحدهای اقامتی، پذیرایی، راهنمایان تور، توراپراتورها و غیره را در دستور کار قرار داده است.»
مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری خاطرنشان کرد: «طی انجام دورههای آموزشی چهل و شش ساعته ، فراگیران آموزشها ومهارتهای نظری و عملی گوناگونی را در 9 سرفصل خواهند آموخت . آشنایی با روحیات و خلقیات گردشگران چینی، الگوهای مسافرت گردشگران چینی، نرخدهی و نحوه تعامل مالی با شرکتهای تورفرست چینی، اشتراکات و ارتباطات تمدنی و روابط چین و ایران در طول تاریخ،رویدادها و نمایشگاههای مهم گردشگری چین و نحوه شرکت در آنهاونحوه تعامل با آژانسداران راهنمایان چینی برخی از سرفصلهای این بسته آموزشی تخصصی هستند.»
به گفته زاهد شفیعی، بازآموزی مهارتها، آموزشها و توانمندسازی همه عوامل و فعالان بازارهای گردشگری سنتی و نوظهور در دستور کار دفتر آموزش و مطالعات گردشگری سازمان قرار دارد.
انتهای پیام/